Wysokość dochodów płynących z prowadzenia restauracji jest ściśle powiązana z poziomem jej prestiżu i renomy. Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z istoty tej zależności i podjąć odpowiednie działania, by stworzyć miejsce, do którego ludzie będą chcieli wracać. Oto lista możliwości, które pomogą Ci przyciągnąć klientów.

Kulturalna, profesjonalna kadra pracowników

Jeśli chcesz zbudować miejsce cieszące się dobrą opinią, zrezygnuj z zatrudniania pracowników sezonowych i osób o ograniczonych możliwościach czasowych (np. studentów). Profesjonalna obsługa to najlepsza wizytówka Twojej firmy. Kelnerzy mają bezpośredni kontakt z Twoimi gośćmi i dbają o to, by wychodzili z restauracji zadowoleni. Warto pomyśleć o przeprowadzaniu warsztatów i doszkalaniu pracowników.

Wysłanie pracownika na kurs sommelierski

Kurs sommelierski pozwoli nabyć pracownikom wiedzę o poszczególnych gatunkach wina i o zasadach właściwego dobierania poszczególnych gatunków do serwowanych gości. Zatrudnienie sommeliera pozwoli przyciągnąć szanownych, gustujących się w winie gości. Zdobycie tego typu kompetencji przez kelnera pozwoli mu zachwycić swoją wiedzą teoretyczną i praktyczną nawet najbardziej wymagających klientów. Rzadkość zatrudniania sommelierów w tego typu lokalach wyróżni nas na tle konkurencji, doda prestiżu i będzie nienachalna reklamą lokalu.

Profesjonalna odzież dla obsługi z logiem restauracji

Jest to absolutną podstawą w momencie, gdy chcemy zrobić dobre wrażenie na klientach. Pracownicze uniformy przywodzą na myśl dyscyplinę i rzetelnie wykonaną pracę.

Współpraca z organizatorami eventów kulturalnych

Mogą to być wieczorki poetyckie, koncerty jazzowe. Poskutkuje to dodatkową reklamą naszego lokalu w innym kontekście niż gastronomia. Przyciągnie to rzeszę klientów, którzy niekoniecznie odwiedziliby naszą restaurację tylko po to, by coś zjeść. Będziemy mieli wtedy szansę, by przekonać ich do powrotu, stosując oczywiście najlepszy z możliwych argumentów – jakość naszej kuchni.

Muzyka w tle

Nieodłączny element każdej wytwornej kolacji, warunek niezapomnianego nastroju i klimatu. Utwory należy dostosować do stylu wnętrza i charakteru kuchni. W miejscu promującym kuchnię chińską warto umilić odwiedzającym wizytę tradycyjnymi azjatyckimi melodiami i postąpić analogicznie przy innej stylistyce otoczenia. Ważne jest również odpowiednie dopasowanie mocy i źródła światła. Można zdecydować się na świece, które zawsze tworzą niepowtarzalną atmosferę.

Menu w różnych językach

W dzisiejszym świecie granice państw coraz bardziej się zacierają, a Polska z roku na rok przyciąga coraz więcej zagranicznych turystów. Istotnym działaniem staje się wówczas wprowadzenie obcojęzycznej karty dań, która ułatwi klientom zamówienie posiłku. Oprócz wersji anglojęzycznej, która jest absolutną podstawą, warto pomyśleć również o wersji hiszpańskiej, niemieckiej czy francuskiej.

To, jaki poziom renomy osiągnie restauracja, dużej mierze zależy od pomysłowości jej zarządcy. Podejmując działania mające na celu wzrost poziomu jej prestiżu, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na możliwości, jakie oferuje nam lokalizacja i budżet desygnowany na cele marketingowe.

źródło: msbis.com – drink up