Niezmierzona przestrzeń Internetu, pomimo swojej wielkości, skupia naszą uwagę na pewnych jej punktach. Między innymi na widocznym oraz niezwykle popularnym marketingu internetowym, który powoli wygrywa z innymi tradycyjnymi formami reklamy. W skrócie, marketing internetowy to zbiór działań mających na celu promocję konkretnej marki, produktu lub firmy w przestrzeni internetowej. Skuteczna reklama w internecie ma na celu budowę pozytywnego wizerunku, zwiększyć widoczność w Internecie i przede wszystkim poszerzyć grupę odbiorców.

Marketing internetowy jest z nami już wiele lat, a jego historia jest prawie tak długa, jak historia samego Internetu. Osoby zajmujące się reklamą online, gdy ten dopiero raczkował, już poszukiwały form i kanałów dostępu dla reklamy w sieci. Kto z nas nie pamięta pierwszych bannerów na stronach internetowych z początku nowego tysiąclecia, które przykuwały uwagę jaskrawymi kolorami oraz prostymi grafikami wektorowymi lub flashowymi? Rodzaje reklamy internetowej, jakie znamy dzisiaj, swój początek odnotowują mniej więcej od 2000 roku, gdy Google uruchomiło pierwsze linki sponsorowane w swojej wyszukiwarce.

Co zatem wydarzyło się do 2020 roku i z jakich form reklam internetowych chętnie korzysta się obecnie?

  • Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – to działania mające na celu wyświetlenie strony na jak najwyższej pozycji wyników wyszukiwania. Efekt można osiągnąć organicznie lub odpłatnie poprzez prowadzenie kampanii SEM. Definicja pozycjonowania stron jest różnie interpretowana i wciąż przez wielu kojarzona zarówno z tzw. bezpłatnymi jak i płatnymi wynikami w wyszukiwarce.
  • Content Marketing – działania reklamowe w internecie o bardzo szerokim zakresie możliwości, formatów, sposobów, kanałów i źródeł. Może skupiać się na tworzeniu angażujących czytelnika oraz przyjaznych wyszukiwarce tekstów oraz grafik – publikacji artykułów, poradników, blogów, infografik, postów, wpisów na forach i wielu innych. Reklamy internetowe przybierające formę content marketingu mają duże znaczenie, ponieważ przyczyniają się także do budowy relacji z użytkownikiem, czyli potencjalnym odbiorcą.
  • Google Ads (wcześniej Google AdWords) oraz inne sieci reklamowe – odpłatny sposób reklamowania produktu lub usług, który polega na wyświetlaniu reklam (np. bannerów lub treści) pod wynikami wyszukiwania wybranych przez nas fraz kluczowych oraz w Sieci Reklamowej Google, sieciach z nią współpracujących z Google oraz w innych. To niezwykle skuteczna reklama w sieci, ponieważ ma dostęp do szerokiego grona odbiorców.
  • Social Media – współczesny “must have” w trakcie budowy wizerunku w Internecie. Jest to zespół działań skupionych na serwisach takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn etc. Tego rodzaju interaktywna reklama daje nam szereg możliwości do tworzenia pozytywnych relacji z odbiorcą – uwzględnia także treści graficzne, filmy, GIFy, stories czy nawet ankiety, transmisje na żywo, komunikatory i inne. Poza tym, tego rodzaju promocja w Internecie umożliwia zakup reklam sponsorowanych w sieciach Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads czy LinkedIn Ads.

Powyższe formy marketingu w internecie oczywiście nie wyczerpują tematu, jest jeszcze więcej innych możliwości – platformy sprzedażowe powiązane z kanałem e-commerce, e-mail marketing, i wiele innych.

Rozkwit marketingu internetowego zagwarantował poszerzenie się grona profesjonalnych agencji marketingu online, których specjalnością jest marketing w Internecie. Doskonałym przykładem są liczne agencje interaktywne bazujące na budowaniu pozytywnego wizerunku marki w sieci www. Jeśli chcesz, aby Twoja kampania reklamowa w Internecie miała niezwykły charakter, sięgnij po radę i pomoc specjalistów!

Źródło: Agencja Interaktywna Quality Factor